Tuesday, May 7, 2013

putus asa?

ada suatu ketika kadang-kadang rasa seperti tidak mahu bangun lagi selepas jatuh..
ada suatu ketika kadang-kadang rasa seperti mahu melepaskan semuanya pergi..
ada suatu ketika kadang-kadang rasa seperti tidak mampu untuk terus melangkah lagi ..
ada suatu ketika kadang-kadang rasa seperti diri sangat lemah dan tidak berdaya...
ada suatu ketika kadang-kadang rasa sangat penat..
ada masa diri penuh dengan motivasi dan semangat yang berkobar-kobar..
ada masa untuk berdiri sekalipun rasa tidak mampu...

layakkah untuk aku merasakan begitu ?
layakkah untuk aku berputus asa begitu ?
Astaghfirullahalzim..
baru diuji sedikit dengan ujian aku sudah mula mahu berputus asa?
sedangkan lebih ramai lagi orang lain yang diuji jauh lebih hebat dari aku...
lantas layakkah untuk aku berputus asa?
tidak!
oleh itu , bangun!
jangan hentikan langkah hanya kerana perasaan "malas" dan "putus asa" yang cuba meracuni diri..
jangan berhenti berusaha sehingga ke garisan penamat...
meskin tidak mencapai apa yang diimpi..
yakin lah..
DIA melihat keikhlasan dan kegigihan mu..
DIA Maha Mengetahui setiap sesuatu !..
tawakal+usaha,doa+tawakal,tawakal...
:)


wit luv,
نور ازوا روسلي



No comments: